botox

Botox

Clostridim botulinum adlı bakteriden elde edilen bir ilaçtır. İlk kez 1977 yılında şaşılık tedavisinde kullanılmaya başlanmıştır. Bu tedavi sırasında kırışıkların üzerinde azaltıcı etkisi görülünce kozmetik amaçlı kullanımı gündeme gelmiştir. 1990’dan sonra kırışıklık tedavisinde kullanılmaya başlamıştır.

1995 yılında bölgesel aşırı terlemelerin tedavisinde de (hiperhidroz) kullanılmaya başlamıştır. Son yıllarda migren tedavisinde başarılı sonuçlar alınmaya başlamış ve yakın zamanda FDA tarafından migren tedavisinde kullanımı onaylamıştır.

Botox Nasıl Etki Eder?

Uygulandığı bölgede asetil kolin salınımına engel olarak kaslarda geçici paralizi yapar ve ter bezlerinde terlemeyi azaltır. Kaslarda geçici etki 14 gün içerisinde tam olarak oluşur. 3-5 ay içersinde geri döner. Kaç seans uygulanırsa uygulansın yapılan incelemelerde kaslarda herhangi bir hasara rastlanmamıştır.

Botox Sırasında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Tedaviden birkaç gün önce aspirin ,C vitamini. E vitamin, yeşil çay gibi morarmaya sebep olacak ilaçlar içilmemelidir. Uygulama öncesinde K vitaminli bir kremin kullanılması morarma ihtimalini azatlığı için önerilebilir. Ancak morarma ihtimali oldukça düşüktür.

Botox alınmak istenen sonuca göre belli kas gruplarına uygulanır. Uygulama sonrasında ilacın bu bölgede kalması ve diğer kas bölgelerine geçmemesi için uygulanan bölgeyi ovuşturmamalı, makyaj yapılmamalı 4 saat başın dik olmasına dikkat edilmelidir.

Botox Kimlere Uygulanmaz?

Gebelik ve emzirme döneminde
Sinir ve kas hastalığında(M.graves, Eatan Lambert))
Bazi ilaçların kullanımında( aminoglikozid v.s)

Botoxun Yan Etkileri Nelerdir?

Tecrübeli bir doktor tarafından uygulanırsa yan etkisi nerdeyse yoktur. Nadiren kısa sürede geçen kızarma ve morarma olabilir.

Bunun dışında ilacın yer değiştirmesine bağlı yan etkiler görülebilir ki bu hastaların bölgeyi ovuşturmasına bağlı gelişebilir.

Hastalar uygulama sonrasında günlük aktivitelerine dönebilir.

Botox İle Kırışıklık Tedavisi Nasıl Uygulanır

Yüz çizgileri dinamik ve statik olarak ikiye ayrılır.

Dinamik Çizgiler: Mimik çizgileri dediğimiz çizgilerdir. Gülme, konuşma ve kızma sırasında cildin altındaki kasların kasılarak cildi kırıştırmasıyla oluşur.

Statik Çizgiler: Yüz mimiksizken bile belirgin olan cilde yerleşmiş çizgilerdir.

Botox, yüzdeki dinamik çizgilerin tedavisinde en başarılı yöntemdir.

Botox kırışıklık tedavisinde hangi bölgelere uygulanır?

• Alındaki yatay ve dikey çizgilerin tedavisinde
  • göz kenarlarındaki kaz ayağı adı verdiğimiz çizgilerin tedavisinde
  • Boyundaki yatay ve dikey çizgilerin tedavisinde
  • Burun kaldırma amacıyla
  • Yanaklardaki sarkmaların toparlanmasında , yüz ovalini şekillendirmede
  • Ağız kenarındaki düşüklüğün ve üzgün ifadenin toparlanması
  • Ağız çevresinde sigara çizgileri dediğimiz kırışıklıkların tedavisinde
  • Çenedeki pütürlü görünümü azaltmada
  • Kaş şeklini değiştirme, kaşın ve göz kapağın kaldırılması amacıylaUygulama sonrasında etki birkaç gün içinde başlayabileceği gibi daha uzun da sürebilir. 14 gün sonra son halini alır.Kozmetik amaçlı botox tedavisi ilk yıl 3 kez, ikinci yıl 2 kez, üçüncü yılda 8 ay aralıklarla uygulanabilir. Tekrarlayan uygulamalar ilaca ihtiyacı azaltır.Botox Hiperhidrozis (Aşırı Terleme ) Tedavisinde Nasıl KullanılırAşırı terleme, yapısal veya genetik bazı yatkınlıklara bağlı olarak görülen bir durumdur. Avuç içi, ayak tabanı, kol altı, yüz bölgesi en sık görülen terleme bölgelerdir. Terleme emosyonel stres , ısı artışı, fiziksel aktivite sonucu daha çok artar. Terlemenin şiddetini görebilmek için iyot-nişasta testi yapılabilir. Testte yoğun terleyen bölgelerde kahverengi görünüm olur. Bölgesel terleme tedavisinde botox enjeksiyonu çok sık başvurulan bir yöntemidir. Uygulama oldukça rahattır. Botox minik dozlarda belli aralıklarla cilde enjekte edilir. 1 hafta sonra etki başlar 9-12 ay devam eder. Uzman kişiler tarafından yapılan uygulamalarda herhangi bir yan etki görülmez nadiren minik morluklar olabilir.