Cilt Bakımı

Cilt (deri) tüm vücudumuzu kaplatan ve onu dış etkilerden koruyan en büyük ve ağır organımızdır. Cilt sağlığı vücut sağlığımız adeta bir aynasıdır. Canlı ve parlak bir cilt sağlıklı bir bedeninde simgesidir.

Medikal Cilt Bakımı Nedir?

Yıpranmış, esnekliğini yitirmiş ve yaşlanma belirtileri gösteren cilt üzerinde uygulanan dört aşamadan oluşan bir uygulamadır. Cildi gençleştiren, esnekliğini geri kazandıran uygulama medikal estetik uygulamaların en çok tercih edilenlerindendir.

Cilt Bakımının Önemi

Cilt bakımı tarihi neredeyse insanlık tarihi kadar eskiye dayanır. Zeytin yağından, kile. Gülden bala kadar birçok doğal ürün cildi güzelleştirmek için hem kadınlar hem de erkekler tarafından kullanıla gelmiştir. Ünlü Mısır kraliçesi Kleopatra’nın güzelliğinin sırrının Süt Banyosu olduğu bilinmektedir.  Çağımızda ise cilt bakımı yüz binlerce ürünün kullanıldığı devasa bir boyutlara ulaşmıştır.

Sağlıklı bir cilt için doğru bir beslenme, yeterli su tüketimi, aktif bir yaşam çok önemlidir. Sigara ve alkol gibi alışkanlıklar, kirli hava, yoğun stres ve aşırı güneşe maruz kalmak cildin ise en büyük düşmanlarıdır.

Cildin vücuttaki fonksiyonları:

• Vücudun ısı değişikliklerinden korunmak
  • Zararlı bakteri ve mikroplara karşı vücuda kalkan olmak
  • Tüm dış etki ve darbelere karşı diğer organları korumak
  • Terleme ile vücut ısısını dengede tutmak
  • Terleme, toksin ve karbondioksit olarak vücut atıklarının dışarı atılmak
  • Dokunma duyusu ile dış çevrenin algılanmasını sağlamak
  • Solunuma yardımcı olmak
  • Bireyin duygu durumuna tepki vermek (tüylerin diken diken olması, kızarmak vb)
  • Cinsel çekicilik sağlamak

Cilt Bakımı İle Tedavi Edilen Problemler Nelerdir?

• Cilt kuruluğu
  • Siyah noktalar
  • Cilt gözeneklerindeki yağlar
  • Hafif düzeydeki kırışıklılar ve kırışık oluşumunun engellenmesi
  • Yıpranmış cildin beslenmesi

Medikal Cilt Bakımının Uygulama Aşamaları

• Planlama
  • Temizleme
  • Buhar Terapisi
  • Bakım maskesi

Uygulamanın Planlama Aşaması

Bu aşamada kişiden kişiye değişen cilt özellikleri analiz edilir. Bu analiz sonucu elde edilen veriler sonraki tedavinin içeriğini belirler. Tedavide cildin ihtiyacı temel alınır. Bu nedenle Medikal Cilt Bakımı kişiye özel hazırlanır ve uygulanır.

Cildin Temizlemesi (Dezenfekte) Aşaması

Makyaj kalıntıları, cilt gözeneklerindeki biriken yağlar, çevresel nedenlerle cilde nüfuz eden zararlı maddelerin partiküllerin temizlenme aşamasıdır. Özel hazırlanan bitkisel içerikli ürünler ile cilt hafifçe soyulur. Temizlenme aşması ile cilt gözenekleri açılır ve Medikal Cilt Bakımına hazır hale getirilir.

Buhar Terapisi Aşaması

Temizlik sonrası cilt yapısına göre belirlenen miktarda ve basınçta buhar uygulaması yapılır. Buhar cildin esnekliğini artırırken cilt gözeneklerinin iyice açılmasını sağlar. Buharın etkisiyle cilt nemlenir su dengesi sağlanır.

Bakım Maskesi Aşaması

Cilt yapısına göre özel hazırlanan maske yüz bölgesine uygulanır. İçeriğinde cilde yararlı vitamin ve mineralleri barındıran maske, cilde esneklik ve parlaklık kazandırır. Besleyici içeriği ile cildi gençleştirir. Nem dengesini sağlayan maske hafif düzeydeki kırışıklıkların da giderilmesini sağlar.

Medikal cilt bakımı seansı yaklaşık 2 saat sürer. Uygulamanın etkisi seans sonrası hemen fark edilir. Seans sonrası ciltte hafif bir pembeleşme oluşur. Bu etki çok kısa bir sürede geçecek ve cilt normal rengine dönecektir.

Etkisinin uzun sürmesi istenmesi durumunda 2 ila 3 ayda bir tekrarlanması gerekir.

Uygulama esnasında ve sonrasında hasta hiçbir acı hissetmez. Tüm sağlık bireylerde hiçbir yan etkiye neden olmadan rahatlıkla uygulanır. Eğer uygulama bölgesinde açık yara ve ya cilt rahatsızlığı var ise bu sorunlar tedavi edildikten sonra Medikal Cilt Bakımı yapılması gerekir.

Medikal Cilt Bakımının Avantajları

• Hızlı ve pratiktir.
  • Ağrı ya da sızıya neden olmaz.
  • Her yaşta hastada uygulanabilir.
  • Yan etkileri yoktur.
  • Etkiler hemen gözlemlenir.
  • İyileşme süreci gerektirmez.
  • Günlük yaşamda kesintiye neden olmaz.