selulit

Selülit Tedavisi

Selülit özellikle kadınlarda görülen ve adiposit adı verilen derialtı yağ hücre gruplarının kan ve lenfatik dolaşımı bozmasıyla oluşan bir yapıdır. Kan ve lenfatik dolaşımı etkilenen bölgede zaman içerisinde yağ hücre gruplarının arasında oluşan fibrotik bantlar deride çöküntülere ve portokal kabuğu görünümüne neden olur.

Selülit Nedir? (Hidrolipodistrofi)

Selülit, hormonal ve dolaşım bozukluğundan kaynaklanan bir genel dengesizliğin sonucudur ki, bunun sonuçlarından biri de suyun local olarak konnektif dokuda (cildin metabolizma alışverişlerinin yapıldığı canlı tabakası) toplanmasıdır. Bu su tutma olayı üst derinin hemen altında bulunan konnektif doku iplikçiklerinin yavaş yavaş balıkçı ağı gibi yuvarlak birikintiler meydana getirmesi ve aynı zamanda bu ilmekler arasında sayısız yağ birikintilerini tutması ile oluşur. Fonksionel olmayan bu birikintiler çoğu kez ıstırap veren hareketsiz madde durumundadırlar.

Selülit’in Oluşum Mekanizması

Kadında hormonal dengesizlik; Ostrojen grubu folikulin hormonu artması sonucu meydana gelir. Ergenlik, hamilelik, premenapoz. Konnektif dokuda su tutulması; Temel maddede yoğunluğun artması ve dokuda suyun toplanması. Konnektif dokuda toplardamarsal ve lenfatik staz; Temel maddenin yoğunluğunun artması damarlar üzerinde basınç meydana getirir. Kan rahat alamaz, damardaki kan akışında duraklama olur. Buna “staz” denir. Konnektif dokuda ödem; Kılcal damarlardan dışarı sızan transoda sıvının doku arasında birikmesi ve ödemin olması. Konnektif dokuda fibraz değişiklikle; Dokudaki fiziksel ve kimyasal değişiklikler sonucu file oluşur. Yağ hücrelerini bir kansol içine alarak hapseder. Hiç bir şekilde enerji olarak tüketilmeyen rejimlere isyankar fonksiyonel olmayan yağ topluluklarını, yani SELÜLİT’İ oluşturur.

Selülit oluşumunda etkili faktörler :
1) Tıbbi düzensizlikler: (kabızlık, sindirim, jinekolojik, dolaşım faktörleri)
2) Anatomik düzensizlikler: düz tabanlarda bilek bacaklarda oluşur. (adele ve kemik yapısı ile ilgili faktörler)
3) Kalıtımsal düzensizlikler: (kalıtsal ve ırkla ilgili faktörler – Akdeniz, ortadoğu ülkekeri)

Selülit Hakkında Bilmek İstediklerimiz

Selüliti kendimiz tespit edebilirmiyiz?

Evet, edebiliriz. Cilt iki parmak arasında kıstırıldığında cildin görünen en dış tabakası olan epiderm değişik bir görüntü alır. Bir çeşit girinti ve çıkıntı meydana gelir ki buna “portakal kabuğu manzarası” denmektedir.

Selülit kadınlarda hangi bölgeye yerleşir?

Uyluğun üst kısmında, dizini ve bileğin iç kısımlarında, kaba et ve baldırların arka kısımlarında, üst bacakta genelde süvari pantalonu şeklinde yerleşir.

Selülit ağrılımıdır?

Evet, selülit ağrılı olabilir. Ağrının şiddeti, selülitin sinir iplikçiklerinin üstüne yapmış olduğu basınç derecesiyle orantılıdır.

Selülite ne tür bir gıda rejimi uygulanmalıdır?

Gıda rejimi su açısından zengin tuz açısından zayıf olmalıdır. Proteinden zengin bir diet önerilir. Proteinin ödemi önleyici ve iştahı kırıcı bir rolü vardır. Alkolden uzak durulmalıdır. Çünkü alkol kanda yağa dönüşür ve vücütta birikir.

Selülit varis oluşumunu etkilermi?

Evet, etkiler. Mezoterapi tedavisi sonucunda yağ hücrelerinin hacmi ufaldığından toplardamarlar üzerindeki basınç kalkar ve dolaşım rahatlar, normale döner. Selülitten dolayı varis oluşumu önlenmiş olur.Merkezimizde selülit tanı ve tedavisine yönelik deneyimli ekibimizle tüm yöntemler başarı ile uygulanabilmektedir.

Mezoterapi Nedir?

Mezoterapi; vitaminlerin, minerallerin, aminoasitlerin, enzimlerin, homeopatik ilaçların , karışımlar halinde, mikroenjeksiyon tekniği ile cildin orta tabakasına enjekte edilmesi yöntemidir. Latince mezo(orta) ve terapi(tedavi) kelimelerinden meydana gelmiş olup orta deritedavisi anlamındadır.1952’de Dr. Michel Pistor’un tesadüfen geliştirdiği mezoterapi 1987’de Fransız Tıp Akademisi tarafından tıbbi bir tedavi yöntemi olarak kabul edilmiştir.

Tüm dünyada birçok alanda (cilt yenileme, sellülit, bölgesel incelme, saç tedavisi, çatlaklar, lekeler, çeşitli deri hastalıklarında, keloid tedavisinde, alerjik hastalıklarda ……v.s.) yaygın olarak kullanılmaktadır. Başarı oranı yüksek olan uygulama mutlaka uzman hekimler tarafından yapılmalıdır.

Mezoterapi Uygulama Tekniği

Tedavi edilecek durumlara bağlı olarak seçilen spesifik bölgelere, çok ince iğne uçları ile (4 – 6-13mm. boyunda ve 27 – 30 gauce inceliğinde iğnelerle) uygulanır . Önemli olan hazırlanan kokteylde kullanılan ilaçların farmakolojik özelliklerini, birbirleri ile olan etkileşimlerini ve yan etki potansiyellerini iyi bilmektir. Hissedilen ağrı, iğnelerin boyutlarıyla orantılı olarak oldukça azdır. Tedavinin seans sayısı, uygulama yapılan kişiye, problemin derecesine ve enjeksiyonun yapılacağı bölgeye bağlı olarak değişiklik göstermektedir.

Mezoterapinin Sellülite Etkisi Nasıldır?

Bölgesel kan ve lenf akımını arttırır. Enjekte edilen ilaç sayesinde hücrelere hapsolmuş ve vücut tarafından kullanılamayan yağ hücreleri, serbestleşip dolaşıma katılır. Portakal kabuğu görünümüne neden olan fibröz sert bağların kopmasına neden olur.Bel, basen, kalça, üst-iç bacak, diz, karın, omuz, kol gibi yağ birikiminin yoğun olduğu bölgelerde uygulanabilir.

Mezoterapi Kaç Seans Uygulanır?

Yaklaşık 8-16 seans arasında devam eden mezoterapi seansları, sellülitin derecesine göre planlanır. Haftada 1-2 kez yapılan bu enjeksiyonlar yaklaşık 15-30 dakikada tamamlanır. Tedavi sonrası morarmalar olabilir. Sellülit tedavisi tamamlandıktan sonra 2’şer aylık ara ile tek seans mezoterapi, sonucun korunması açısından önemlidir.

Mezoterapi Tedavisinde Nelere Dikkat Edilmelidir?

Tedavi süresi boyunca soda ve tuzdan uzak olmalı, yağsız, şekersiz, posalı yiyeceklerden oluşan diyetler uygulanmalı, içecek olarak bitki çayları tercih edilmelidir. Mezoterapi tedavisine başlayacak hastalara, eğer vücut/kitle indekleri normal sınırların üzerinde ise, tedaviye paralel bir uzman kontrolünde diyet yapmaları önerilir. Tedavi sırasında ve sonrasında, hastalar, spor (yürüme ve yüzme gibi), sağlıklı bir beslenme ve yaşam tarzına sahip olmalı, stresten kaçınmalıdır. Günde yaklaşık 1,5-2 lt su tüketilmesi önerilir.

Bölgesel Zayıflama

Bölgesel zayıflama nedir?

Bölgesel zayıflama vucudun göbek, bel, basen gibi belli bölgelerinde birikmiş yağların azaltılması için kullanılan yöntemlerdir. Bireylerin genetik yapısına, beslenme alışkanlıklarına ve hareket etme rejimlerine bağlı olarak yağlanma tüm vücuda eşit oranda dağılmaz ve belli bölgelerde birikir. Yağ hücrelerini çevreleyen dirençli zar ve hücreler arası güçlü bağlardan dolayı bu tip yağ birikmiş bölgeler diyet ve sporla ancak belli bir noktaya kadar inceltilebilir.

Bölgesel incelme yöntemleri ile yağ hücrelerinin kırılarak ve küçültülerek yağın katı halden sıvı hale geçirilmesi amaçlanmaktadır. İhtiyaç olan bölgede yapılan bölgesel zayıflama uygulaması neticesinde sıvılaşan yağlar vücut dolaşım sistemine katılır ve vücut tarafından yakılabilir hale gelir. Başarılı bir uygulama sonucunda işlem yapılan bölgenin inceldiği ve vücut çevresinin azaldığı gözlenir. Sıvılaşarak dolaşım sistemine katılmış yağlar diyet ve egzersiz yöntemleri ile rahatlıkla enerjiye dönüştürülebilir.

Bölgesel incelme prensip olarak bir kilo verme yöntemi değildir. Tedavi sürecinde diyete dikkat edilmemesi ve egzersiz yapılmaması halinde çalışılan bölge bir miktar incelebilir ancak dolaşıma katılan yağlar başka bir bölgede birikebilir. Dolayısıyla işlemden alınacak sonuç tedavi sürecinde hastanın performansıyla yakından ilgilidir. En ideali egzersiz ve diyet ile hedeflenen kiloya geldikten veya en azından yaklaştıktan sonra ihtiyaç olan vücut bölümlerine uygun bölgesel incelme tedavilerinin uygulanmasıdır. Profesyonel diyetisyen desteği eşliğinde sürdürülecek bölgesel zayıflama tedavisi daha kısa sürede istenen sonuçların alınmasına ciddi katkı sağlayacaktır.

Bölgesel incelme amaçlı; lipoliz, mezoterapi gibi invaziv yöntemler yanı sıra, geliştirilmiş pek çok teknoloji ve cihaz mevcuttur. En yaygın teknolojiler; vakum, mekanik masaj, radyofrekans, kızıl ötesi, ultrasonik dalga ve akustik dalga uygulamalarıdır. Bunun dışında liposuction gibi ameliyatlı yağ alma yöntemleri de uygulanabilmektedir.

Merkezimizde bölgesel incelme amaçlı radyofrekans, vakum, mekanik masaj ve infrared uygulamalarını aynı anda bünyesinde bulunduran VELASHAPE cihazı kullanılmaktadır. Mezoterapi, pasif jimnastik ve lenf drenaj kullanılan diğer destek uygulamalardır.

Lenf drenaj ile sıvı hale gelmiş yağların dolaşıma kazandırılması hızlandırılır ve çalışılan bölgede ödem oluşması engellenir. Egzersiz imkanınız kısıtlı ise özellikle işlem yapılan bölgelere uygulanacak pasif jimnastik işlemi ile kasların enerji tüketmesine yardımcı olunur. Bu yöntemler bireylerin ihtiyaçlarına göre tek başlarına kullanılabildikleri gibi daha hızlı ve etkili bir tedavi için kombine de edilebilir.

Sizin için en uygun yöntem ve yöntemlerin belirlenmesi için mutlaka bu konularda uzman bir doktora başvurulmalı ve tedavi bir doktor takibinde yapılmalıdır.

Hamilelik ve süt verme dönemlerinde herhangi bir bölgesel incelme yönteminin kullanılması sakıncalıdır. Kanda ve sütte tedaviden dolayı artan yağ miktarı fetüsü veya emzirme dönemindeki bebeği olumsuz etkileyebilir.